Jelena Nikolić, Marija Marinković, Mladen Jovanović, Ivana Mijatov, Teodora Božić

Procena rezultata hirurške korekcije gornjih kapaka ‒ objektivno merenje i zadovoljstvo pacijenta


Uvod/Cilj. Blefaroplastika je jedna od najčešćih estetskih hirurških procedura koja je indikovana u cilju podmlađivanja ili rešavanja nekog funkcionalnog problema. Cilj studije bio je da se procene rezultati ove procedure, zadovoljstvo pacijentkinja i mogućnost objektivnog merenja rezultata. Metode. U ovu prospektivnu studiju bile su uključene pacijentkinje kojima je urađena korekcija gornjih kapaka u periodu od dve godine, od strane istog hirurga. Podaci su prikupljeni iz medicinske dokumentacije, upitnika i objektivnog merenja standardizovanih digitalnih fotografija koje je hirurg napravio pre operacije i dva meseca nakon operacije. Mereni su tarsal platform show (TPS) i brow fat span (BFS) u tri tačke (P1, P2 i P3), pre operacije i dva meseca nakon operacije. Anketa sprovedena pre operacije i dva meseca posle operacije bazirala se na upitniku sa pitanjima o najčešćim simptomima u vezi sa kapcima (smanjeno vidno polje, pali kapci, osećaj težine u kapcima, zabacivanje glave unazad kako bi se olakšalo gledanje, glavobolja); dva meseca posle operacije sprovedena je i dodatna anketa u cilju procene zadovoljstva hirurga i pacijentkinja ishodom operacije. Rezultati. Studijom je bilo obuhvaćeno 50 pacijentkinja životne dobi od 33 do 67 godina (49,98 ± 8,6). Nađena je statistički značajna razlika u sve tri tačke merenja za TPS i BFS pre i posle operacije. Nije postojala značajna asimetrija između levog i desnog oka ni pre, ni posle operacije. Postojala je značajna razlika u uspešnosti operacije kod tri starosne kategorije u rezultatima merenja za TPS-P1 (2= 13,089, df = 2, p = 0,001) i TPS-P2 (2 = 8.386, df = 2, p = 0,015), sa najboljim rezultatom postignutim kod starijih pacijentkinja (> 55 godina). Utvrđena je jaka pozitivna, statistički značajna korelacija između zadovoljstva pacijentkinja i hirurga (r = 0,704, p = 0,002), kao i između zadovoljstva pacijentkinja i njihove životne dobi (r = 0,704, p = 0,002). Zaključak. Realna očekivanja, adekvatna informisanost pacijentkinja o operaciji i mogućim komplikacijama su bitni za njihovo zadovoljstvo. Objektivna merenja koreliraju sa zadovoljstvom pacijentkinja, a zajedno sa fotografijama pre i posle operacije mogu biti korisno sredstvo u komunikaciji sa njima.


Преузмите пдф