Abdul Razzaq Ahmed, Saurabh Chaturvedi, Gotam Das, Muhammad Farhan Khan, Ghazala Suleman, Muhammad Sibghatullah

Parametri totalne proteze koji odražavaju zadovoljstvo stomatologa i pacijenata


Uvod/Cilj. Očekivanja pacijenata u pogledu totalne proteze obično su visoka i ispunjavanje njihovih kriterijuma predstavlja izazov. Kada, bez obzira na kvalitet proteze, očekivanje pacijenta prevazilazi njegovo zadovoljstvo, to postaje i izazovan zadatak. Cilj rada bio je da se utvrdi korelacija u nivou zadovoljstva protezom između stomatologa i korisnika zubnih proteza. Metode. Studijom su obuhvaćena 134 kompletno bezuba ispitanika, starosti 48–65 godina. Podaci su prikupljani validiranim upitnikom koji je imao Cronbach-ov α koeficijent pouzdanosti od 85%. Sociodemografski podaci, prioriteti pacijenata, zadovoljstvo stomatologa i zadovoljstvo pacijenata protezama beleženi su i ocenjivani prema Likertovoj skali, od 1 do 5. Za merenje sličnosti između zadovoljstva stomatologa i pacijenata primenjivana je Spirmanova korelacija. Rezultati. Prosečni skorovi ukupnog zadovoljstva stomatologa i pacijenata iznosili su 3,58 ± 0,74 i 3,538 ± 0,521, redom. Kod ispitanika starijih od 60 godina i osoba ženskog pola ustanovljena je veća korelacija između zadovoljstva protezom pacijenata i stomatologa u odnosu na mlađe pacijente i ispitanike muškog pola. Jača korelacija između zadovoljstva stomatologa i pacijenata protezom pokazana je i kod zaposlenih ispitanika, u poređenju sa nezaposlenim ispitanicima. Kod obrazovanih ispitanika ustanovljena je umerena, pozitivna korelacija između zadovoljstva protezom stomatologa i pacijenta. Korelacija između zadovoljstva stomatologa okluzijom i komfora pacijenta bila je umereno jaka (p < 0,05). Nađena je slabo pozitivna korelacija (p < 0,05) između zadovoljstva stomatologa kvalitetom proteze i ekstenzijom i zadovoljstva pacijenta protezom s obzirom na estetiku, žvakanje, fonetiku i komfor. Zaključak. Utvrđena je pozitivna povezanost između zadovoljsta protezom pacijenata i stomatologa kod ispitanika starijeg životnog doba, kod žena, kao i kod zaposlenih i obrazovanih pacijenata. Poboljšanje komunikacije između stomatologa i pacijenta je najkorisnija strategija za poboljšanje zadovoljstva pacijenata njihovim protezama.


Преузмите пдф