Raša Mladenović, Leonardo Pereira, Filip Djordjević, Zoran Vlahović, Kristina Mladenović, Andrijana Cvetković, Brankica Martinović, Jovan Mladenović, Julie Popovski

Primena učenja putem mobilnih uređaja u edukaciji izvođenja mandibularne anestezije


Uvod/Cilj. Stomatološka edukacija razvijala se tokom godina uz uključenje različitih novih tehnologija. Imajući u vidu činjenicu da su mobilni uređaji imperativ modernog doba, cilj našeg istraživanja bio je da se proceni efikasnost primene mobilnog učenja na praktično izvođenje anestezije kod studenata koji prvi put sprovode mandibularnu anesteziju. Metode. U ovoj propektivnoj studiji učestvovala su 34 studenta koji su nasumce bili podeljeni u dve grupe: G1 (kontrolnu) grupu sa ukupno 16 studenata i G2 (studijsku) grupu sa 18 studenta. Studenti obe grupe uspešno su završili teorijski i praktični deo nastave predviđene nastavnim programom. Studenti G2 grupe su, u cilju dodatne edukacije, koristili mobilnu aplikaciju za 3D simulaciju lokalne anestezije (Mobile Aided Learning) van stomatološke ordinacije u trajanju od jednog semestra. Nakon toga, svi student su popunili postklinički upitnik. Rezultati. Prosečno vreme izvođenja anestezije kod ispitanika G1 (kontrolne) grupe bilo je 70,54 ± 20,16 sekundi, dok je kod ispitanika G2 (studijske) grupe vreme izvođenja anestezije bilo 57,13 ± 17,45 sekundi (p ˂ 0.05). Iako bez statističke značajnosti, uspešnost davanja anestezije bila je veća u studijskoj grupi (83,3%), u odnosu na kontrolnu grupu (75%). Rezultati postkliničkog upitnika (testa), takođe su ukazali na razliku u srednjim vrednostima odgovora na sva pitanja, koja je bila u korist studijske grupe. Zaključak. Primena mobilnog učenja pokazala je veću efikasnost u edukaciji studenata za izvođenje mandibularne anestezije.


Преузмите пдф